miercuri, 9 mai 2012

Clatite umplute cu cocktail de creveti si sparanghel.



  


     Ce-s astea?
     Cum,ce-s?
     Clatite cu flori de salcam!!!
     Dar eu am vrut gogosi cu flori de salcam ,nu clatite....
     Si aici?
     ...cu mere,scortisoara si miere!
     Doamne....cat sunt de neinteleasa!

     Cand fac,fac!
     Asa sunt eu,n-am masura.
     Si n-ar fi numai asta,de fapt am vrut sa fac gogosi cu flori de salcam.
     Am facut atat de mult aluat incat a trebuit sa transform gososile in clatite.
     Clatite cu flori de salcam,cu urda adevarata de la Mami de la Pietroasele,cu mere si dulceata de capsuni .
     Am atatea in sacose cand plec in deplasare, ca mereu uit aparatul  de fotografiat .N-am fotografii,si imi pare   rau, ca i le-as fi aratat lui Jordi,l-as fi surprins cu clatitelele mele din  flori de salcam.
     M-am suparat si am luat acasa restul de aluat.Geniile nu sunt niciodata intelese,mai ales cand le vine muza...
     Lasa,lasa,sa vezi ce pedeapsa va dau eu voua data viitoare,am sa va surprind eu cu un tort ,asa cum  numai eu stiu sa fac,"potroaca" de dulce,cu mult dulce de leche,sa va stea inima in loc.Am zis!
 

     Aluat de clatite:
   Faina        -1 cana
   Apa          -1 cana
   Lapte        -1 cana
   Oua          -2 oua(doar daca aveti,nu sunt obligatorii)
   Ulei          -3 linguri
   Drojdie    -10 grame
   Mirodenii si un praf de sare.

    Umplutura clatite:
   Creveti             -300 grame
   Sparanghel       -4-5 bucati mari
   Salata verde     -un manunchi frumos de frunze proaspete de papadie,de rucula sau de salata verde
   Ceapa verde    -cateva fire,dupa gust
   Porumb fiert     -2 linguri(optativ)
   Oua fierte         -2 oua
   Morcov            -1 morcov proaspat ras
   Maioneza         -2 sau 3 linguri
   Ketchup           -1 lingurita
   Tabasco           -3-4 picaturi(dupa gust)  
   Dafin                -1 frunza
   Piper boabe     -7-8 boabe
   Usturoi            -un catel
   Ginger             -1 bucata mica(dupa gust)
   Cognac           -100ml
Un praf de sare,unul de piper alb si coaja de la o jumatate de portocala sau lamaie.


     Pentru aluatul de clatite:intr-un blender ,sau intr-un bol ,se amesteca toate ingredientele,se lasa la odihnit o  jumatate de ora.
     Se fac clatitele clasice,la foc iute, intr-o tigaie unsa cu unt sau cu cateva picaturi de ulei.
     Le asezam unele peste altele pe o farfurie ,le acoperim cu celofan dupa ce s-au racit,altfel se ususca si devin scortoase.

  
    Pentru umplutura: crevetii se curata si se pun la fiert ptr 5 minute impreuna cu boabele de piper,gingerul,usturoiul ,dafinul si coaja de portocale.Dupa ce au fiert se spala sub jet de apa rece,altfel continua sa se fiarba datorita caldurii reziduale din apa ,sau a caldurii pe care au acumulat-o la fiert si vor iesi fazi si duri.Se scurg bine de apa .

            
   Crevetii ,ouale si sparanghelul se  taie cubulete mici ,tip brunoise.
   Salata se taie  julienne, iar ceapa marunt.
   Se amesteca crevetii,ouale,sparanghelul ,morcovul,porumbul,salata si ceapa impreuna cu maioneza ,cognacul si ketchup-ul,se asezoneaza.Cantitatea de maioneza, ketchup si tabasco difera de la persoana la persoana,fiecare le foloseste in functie de gust
   Clatitele se umplu cu cocktailul  de mai sus.Se servesc ca aperitiv .
   Le putem decora cu un dressing facut din maioneza si ketchup sau cu salata verde taiata julienne.
   Un vin alb de calitate ,demi-sec,scoate in evidenta aromele crevetilor si a sparanghelui alb.


   Sa fiti mai buni!

  

   
   
  


  




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu