vineri, 23 martie 2012

Sos Roquefort




        In copilarie imi placeau gusturile ciudate.
        Mancam la nesfarsit  bomboanele mentolate in combinatie cu branza de oaie.
        Mai tarziu am descoperit branza Roquefort ,cu aroma ei indefinit de puternica,imi strepezea dintii si simturile.Cand,in alt tarziu,am descoperit pasiunea mea pentru bucatareala ,mi-am dat seama ca aromele din  copilarie ma urmaresc mai mult ca nicicand
      Astazi mi-a venit pofta de mere cu branza..


    Sos Rochefort

Branza Roquefort       -75 gr
Smantana                  -150 ml
Mere acrisoare          -2 mere Granny Smith taiate rondele
Paine integrala           -dupa pofta inimii
Sunca de Praga         -doar daca nu sunteti vegetarieni
Frunzulite prospete    -de sfecla,spanac,papadie sau ce aveti prin gradina



          Smantana se pune la foc mic,cu smerenie se rup bucatele de branza ,le contopim cu smantana.


     Branza se v-a topi usor in smantana calduta,amestecam pana se omogenizeazaO lasam sa prinda consistenta dorita.Eu o prefer lichida si aromata.Presaram piper alb proaspat macinat,probam.Daca sosul este foarte aromat mai picuram smantana ,lasam la foc mic inca cateva minute.Se mixeaza pentru a evita cocoloasele.Se pastreaza in borcanase de sticla la  frigider.Pentru a redeveni lichida trebuie incalzita in cuptorul cu microunde.


    Se poate servi cu verdeata,carne la gratar,oua fierte si umplute,nuci,grisine,furcte proaspete sau confiate.Pentru micul dejun se poate servi unsa pe paine.
   Aperitiv sau un simplu sos,asta ramane de vazut....
  




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu