duminică, 11 martie 2012

Prajitura Battenberg-Prajitura sah sau Prajitura Careu.


                                                              
                  
   Legea cauzei si efectului,cu alte cuvinte Karma.Saptamana asta "am avut" o karma ,cum ar zice bunul nostru amic Alvaro-Perfectiunea  nu este niciodata de ajuns.Asa ca m-am apucat de perfectionat imposibilul.

    Gandurile ,care-mi invaluie mintea subjugata de cele 12 personalitati,.mi-au transmis ca prajitura Battenberg poate fi inceputul perfectiunii.De la inceput am avut o dilema,este un tort,o prajitura,un chec sau ce?!Am tras cu ochiul pe ici pe colo si am ajuns la concluzia ca cake-ul asta poate fi prajitura,careu ,chec sau prajitura roz .
    Mi-a luat ochii numele de prajitura roz.Cum eu,uneori,sunt mai vintage,roz era culoarea perfecta.Numai ca de data asta mi-a scapat sa fiu vintage si am trecut in partea transcedentala,am ales mov si verde.Nu ,nu sunt unica care a ales culorile astea,stati linistite/ti ,as fi prea sic si nu imi permit.Raman cu dilema,e o prajitura?
   Battenberg cake(sau Buttenburg-cum ii spun americanii)este o prajitura tipica epocii victoriene , a fost"inventata"pentru ceremonia de casatorie a nepoatei reginei Victoria cu printul Luis de Battenberg..
  La origine,si pana astazi,prajitura este formata din patratele roz si galbene, care se unesc cu gem de caise si sunt acoperite de martipan.
  Eu am ales verde cu mov si roz cu verde,acoperita de fondant in culoare lila pastel.Astazi am sa va prezint(uf,ce expresie)pe cea cu mov si verde,maine daca imi vine inspiratia am sa descarc si fotografiile finale cu tarta roz si verde.



     175   gr    unt
     175   gr    zahar
     140  gr    faina
     50    gr    migdale macinate
     3             oua
     15     gr   bicarbonat
     0,500gr   fondant
     esenta de vanilie si migdale  dupa gust
     colorant alimentar ,din extract natural de preferinta ,rosu si galben(sau cum va place)

  Cuptorul trebuie preincalzit la 180 grade/mediu  cu 20 minute inainte de a fi folosit,altfel aluatul nu creste suficient.
  Se amesteca toate ingredientele intr-un bol,fara pic de mila se mizeaza cateva minute pana devine omogen.
  Impartim aluatul in doua parti egale,nu va speriati ca aveti prea putin,tarta are dimensiuni de 4cm /4 cm.Coloram fiecare parte ,adaugam pentru inceput doar 2-3 picaturi de colorant si amestecam pana se omogenizeaza






. Nu faceti greseala de a pune mult colorant pentru ca aluatul poate capata o cuioare intensa care poate modifica si gustul si aspectul.
  Alegem o tava de chec,fiind mai mica,o acoperim cu hartie de copt iar in mijloc o dublam,ceva chinuiala dar merita.(in cazul in care nu aveti alta idee mai geniala sau o tava speciala pentru aceasta prajitura)



   Se coace 20-30 minute.                                           
   Se face proba scobitorii,firului de pai sau a batisoarelor din matura.
   Checul,sau cum vreti voi sa o/il numiti,o data racit se taie in fasii lungi de 4cm/4cm(retea originala are dimensiuni de 2cm /2cm).Se ung pe fiecare fata cu gem de caise,se lipesc iar  toata suprafata se unge inca o data cu gem de caise pana este complet acoperit,nu exagerati pentru ca o data acoperit cu fondant se observa ca suprafata nu este plana.

                                                        
  Se imbraca in martipan sau fondant,depinde de karma.

                                                       

  Karma ne permite sa alegem intre bine si rau,dar ne pune o conditie-sa ne asumam consecintele a ceea ce facem.Va doresc numai de bine!


     

      




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu