luni, 26 martie 2012

Muffins de cacao cu afine.




    Adictia mea la dulce isi spune cuvantul inca de dimineata,chiar  de la inceputul saptamanii,asta o fi de bine sau de rau?
    Zaharul este pe primul loc in lista substantelor adictive ,asta inseamna ca problema mea nu are solutie!Nu stiu daca si ciocolata ocupa un loc incitanat pe lista,dar ce importanta mai are cand ocup un loc fruntas.
    Nu mi-a placut chimia niciodata,dar la orele de nutritie mancam microbiologia pe paine,daca si catenele mi-au deschis apetitul...
    Nu stiu de ce  am ales cuvantul muffins ,de fapt sunt magdalenele clasice,probabil ca suna mai pompos,mai americaneste.


Unt               -200 gr
Faina            -160 gr
Zahar           -200 gr
Afine            -100 gr (deshidratate)
Cacao          -40 gr
Bicarbonat   -30 gr
Oua             - 4 .
   Aluat pentru 15 muffins de marime mijlocie.



     Aluatul de muffins nu trebuie lucrat foarte mult,nu se recomanda mixarea ingredientelor.Trebuie lasat la odihnit ,intre 10-20 minute,inainte de a fi pus in forme.Orice aluat lichid(ce nu trebuie framantat),care contine bicarbonat sau amoniac,are nevoie de timp ptr a produce gazul carbonic care ajuta la crestere in cuptor.          Dupa ce se lasa la odihinit timpul necesar ,aluatul se amesteca cu o spatula si se pune in forme. 
    Recomand untul si nu margarina din motive de sanatate.Margarina contine o cantitate de zer mai mare
decat untul,grasimea in combinatie cu zerul se arde mult mai repede la 170-180 grade,pe cand untul este mai gras si contine mai putin zer,ceea ce face ca aluatul sa fie mai umed si sa se usuce mult mai greu,asa evitam si substantele nocive care apar in urma arderii rapide .
    Se preincalzeste cuptorul cu 10-15 minute inainte de coacere la 170 grade.
    Margarina trebuie trebuie sa fie moale,la temperatura camerei.Se preincalzeste cuptorul ,cu 10-15 minute inainte de coacere ,la 170 grade.
    Cu o spatula amesteca zaharul si ouale,omogenizam.Punem margarina,amestecam , adaugam faina ,cacao ,bicarbonatul si afinele.


    Amestecam cu  spatula pana se omogenizeaza.Lasam aluatul la odihnit 10-20 minute,de preferat in frigider .   Scoatem aluatul,il amestecam in sens circular de 2-3 ori,il punem in forme.
    Se coc la 170 grade pentru 12 minute.Se scot imediat din cuptor pentru a nu se coace in continuare la cadura reziduala.

    Daca nu cresc indeajuns ,inseamna ca nu am pus cantitatea necesara de bicarbonat ,ca am deschis cuptorul in timpul coacerii sau cuptorul  nu a fost preincalzit.
   Se pastreaza in cutii metalice sau recipiente de sticla inchise ermetic.
   Cand le-am scos din cuptor mi-am dat seama ca am facut prea putine,baietii le vor devora in 2 secunde.
   Trebuie sa ma gandesc ,ce altceva ar trebui sa fac , cum sa ies din impas.
  

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu